Nyt mä oon ihan intopiukeena!! Super hyvät harkat Lissun kanssa eilen, ei niin etteikö mokia oltas tehty, mutta koin pari ahaa-elämystä miten minun tulisi koiraa ohjata. Luulen nyt tietäväni miten saan Patenkin taipumaan takaa leikkaukseen, en meinaa pysyä housuissani kun tekis mieli mennä heti kokeilemaan!

Kerrattiin kaikki esteet läpi ja otettiin niihin sitten uusia haasteita mm. justiinsa putkeen ja takaa leikkauksen kautta hyppy perään. Lissu on hassu, sen lemppari este tuntuu nyt olevan kujakepit. Mahtavasti irtoaa eteen kujalle eikä tunnu olevan mitään aikomusta lintsata kesken kaiken pois. Tällä hetkellä meillä on kuja ollu koiran levyinen, niin että takapää joutuu vähän myötäillä keppejä, nyt pitäisi sitten kaventaa taas..

Tehotreenit sai kylläkin aikaan senverran kuumenemista, että Lissunkin piti vähän käydä laittamassa reenikaveria ojennukseen. Onneksi oli lupsakka jackrusseli narttu kyseessä. Tosi kivan ryhmäjaon oli ope meille tehny, meitä on nyt 3 miniä ja 3 mediä.

Iltahämärässä kun lenkkeilin sitten Paten kanssa, nähtiin pusikossa tosi komea, punanen kettu. Pate vaan tuijotti kettua mutta kun kettu sitten juoksi metsään olis lähteny perään. Luuli varmaan ensin koiraksi. Vai haiseekohan ketut erilaiselle?

Eilen tuli postissa canis-lehti, ihana lehti koiran koulutuksesta.Tää oli nyt kolmas lehti joka minulle tuli, ja kaikki lehdet oon tavannu kannesta kanteen, pariinkin kertaan. Tosi hyviä artikkeleita kouluttamisesta ja oppimisesta!

Ai niin, koirat saavat nyt sitten kuitenkin nukkua sängyssä, kunhan käskystä siirtyvät pois. Ei riittänyt minulla motivaatio opettaa koiria pois sängystä ja tuo avokkikin totesi yöunien häiriintyvän enemmän siitä jatkuvasta komentamisesta. Niin että tämä ottelu päättyi sitten koirien voittoon..