Eilen tuli minun pelkokerrointa koeteltua useamman kerran..

Iltapäivällä ajettiin Lissun kanssa ojankoon, yli viikon tauko treenamisessa ja kisat sunnuntaina, pienet kertausharjoitukset siis paikallaan. No, lämmittelylenkin jälkeen mentiin aidatulle kentälle ja otettiin vielä lämmittelyksi pari hyppyä joilta palkaksi heitin vetonarun vähän matkan päähän. Samassa huomasin maassa sähisevän KYYN, justiinsa lelun ja Lissun vieressä! Ei sitten muuta kun äkkiä koira kiinni ja kyytä tappamaan. Olen kyllä ennenkin kyitä nähnyt, mutta tää oli eka keskellä agikenttää ja eka joka omin käsin täytyi surmata. Kun raato oli saatu pois, tarkistin kentän ja kurkin putket yms. Opetuksena: muista aina tarkistaa kenttä ja esteet ennen aloitusta!

Saatiin lopulta reenattuakin, kepit sujuu hyvin, putken kanssa ongelmia(en ymmärrä mitä on tapahtunut, kun ex-lempparieste on muuttunut niin vaikeeksi) Kokeiltiin vielä puolivalssia, johon minä sain maanantaina huoltoaseman pihalla pikakoulutuksen. Tehokkaasti puolivalssi kyllä koiran käänsi, mutta minä joudun vielä miettimään mihin suuntaan käännyn.

Seuraava jännitysnäytelmä koettiin omalla pihalla kun lähdin viemään roskia, Lissu tuli mukaan, kuten useasti muulloinkin osallistuu kotitöihin. Roskisten luona pusikossa istuskeli kissa, jonka Lissu tietysti bongasi ennen minua. Ja meillähän ei ollut remmiä edes mukana. Mielessä kerkesi jo vilahtaa kaikki mitä tässä voi käydä.. Lissu haukkui kissalle, mutta kissa oli onneksi niin kylmähermoinen että istui vaan paikoillaan eikä lähtenyt pinkomaan mihinkään suuntaan. Minä sitten lähdin juoksemaan kotiovellepäin, ja helpotukseksi Lissu juoksi minun perään.

Viimeiset kauhun hetket koin iltalenkillä, olimme koko perheen voimin matkassa, Pipsa ja Tapio pyörillä ja minä ja Lissu käveltiin perässä. Mentiin sitten syrjäteille tai polkua se tie lähinnä muistutti ja päästin Lissun juoksemaan. Edessä oli pitkä, suht jyrkkä alamäki jota Tapio ja Lissu lähtivät menemään melkoista vauhtia. Seuraavaksi kun katsoin, oli Pipsakin siellä seassa pyörä huojuen kauhealla vauhdilla. Sormien välistä uskaltauduin katsomaan kun kaikki kolme Tapio, Pipsa ja Lissu ihmeen kaupalla selvisivät ehjin nahoin.

Tänään täytyy ottaa rennosti, viikonlopulle kun on jännitettävää tiedossa jo muutenkin, näyttelyn ja agikisojen merkeissä.