KOIRAN RUKOUS

kunnioitettu omistajani, kohtele minua lempeydellä, sillä kukaan ei ole sinulle kiitollisempi kuin minun sydämeni.

Älä katkaise luonnettani kepeillä, vaikka nuolisin kättäsi lyöntien välillä. Lempeytesi ja kärsivällisyytesi opettaa minua tekemään asioita paljon nopeammin ja tehokkaammin.

Puhu minulle paljon, sillä äänesi on minulle maailman tärkein ääni.

Kun ilma on kylmä ja märkä, ota minut sisälle, sillä olen lemmikkisi enkä enään villieläin joka on tottunut kylmyyteen. Silti, vaikka sinulla ei olisi kotiakaan, seuraisin mieluummin sinua jään ja tuiskun läpi, kun makaisin pehmeällä patjalla.

Pidä kupissani aina puhdasta vettä ja anna minulle terveellistä ruokaa, jotta  voin leikkiä ja toteuttaa käskyjäsi ja jotta jaksaisin pysyä valppaana ja vahvana puolustamaan sinua hengelläni, kun sinä olet uhattuna.

Ja, hyvä omistajani, jos jumala niin haluaa ja terveyteni minut jättää, älä hylkää minua vaan pidä minua sylissäsi, hyväile lemoeillä käsilläsi väsynyttä palvelijaasi. Niin minä lähden luottaen, -tietäen viimeiseen hengenvetooni saakka -kohtaloni olleen aina turvallinen sinun vallassasi.